Resan till Elmia ardennerriksen

10.11.2013 15:28

Vi som åkte var jag , Toudi, Peter Markus, Hans och Astrid. Superkul att Markus ville följa med tycker vi! 

Resan till Elmia var i glädjens tecken då jag i sista minuten fick det glädjande beskedet att min underbara vän och hästskötare/medhjälpare Astrid skulle följa med! Jag blev såklart överlycklig då hon är en stor trygghet för mig att få ha med mig då hon känner våra hästar och vi samarbetar så otroligt bra och det kändes skönt att lämna över Mulle i händerna på henne när vi kom fram. Hon såg till att han hade de bra och serva honom med både mat vatten hygien och omsorg. Sedan hjälptes vi åt och bytte sysslor till och från allt eftersom det behövdes. Man får ju improvicera lite för att få allt att flyta på. Hon hjälpte mig även med Sophine i stora delar även om det var Mulle som jag släppte i princip helt till henne. Det kändes skönt att kunna fokusera helt på frisyererna,bastflätning och veta att hästarna var i trygga hästvana händer.   Det var guld värt att ha henne vid min sida helgen igenom.  Tack goa Astrid!

Jag och Astrid drog en häst ner och Peter, Markus och vår fina och trogna vän Hans drog en häst ner. Hans är som en del av vår familj och är väldigt glad att få ha honom som en så nära vän. Han är med på i princip allt vi hittar på och han har inte missat en enda ardennerriksutställning sedan vi började med ardenner! Det ni! Han hakar på i vått och torrt till vår stora glädje :-)  Trots utställningsdagens stress med långa mellanrum mellan mat, offentliga toaletter och spöregn så härda han ut. Hans som i sig är en människa som uppskattar komfort väldigt mycket. Han knorrade  i princip inget alls och gick och lade sig i bilen när det blev för tröttsamt att vara ute i regnet och där somnade han som ett litet barn! Det är vår Hans det ;-)

Vi hade fått tag i en billig liten stuga i Gränna som vi huserade i . Den var mysig och lågt högt belägen med utsikt över Vättern. 

Här är en av världens bästa Astrid  med huliganerna. Tack igen fina Astrid för att du är den du är. Du är guld värd för oss. I Augusti 2014 är det du som följer med till Bollerup! Jag kräver det ;) 

Ju mer jag granskar den här bilden desto mer funderar jag på om det inte finns någon åsna långt bak i  Sophines släkt ;-) 

Ämne: Resan till Elmia ardennerriksen

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar