Fiffi

15.10.2013 17:26

Vill ägna ett eget litet inlägg till en kär fd familjemedlem som jag tänker på ofta och som vi har många glad minnen med. Vi tog det svåra beslutet att sälja henne för snart 2 år sedan. 

Fiffi är en korsning mellan nordsvensk och Islandshäst och vi köpte henne från Eriksmåla i Småland.  Tanken var att min sambo Peter skulle ha en trygg häst som han kunde lufsa ut i skogen med tillsammans med mig när jag rider Miranda.  Han testade några gånger men fick mer smak för körning och vi bestämde oss för att försöka köra in Fiffi. Det var dock mycket svårare än vad vi räknat med  och att köra in en häst som är 8 år är inte alltid så enkelt som att köra in en som är 2-3 år.  Vuxna hästar kan vara mer misstänksamma och svårövertalade och så var fallet med Fiffi. Fick en känsla av att hon även var lite bakskygg.  Hon var och är en fantastisk häst men i takt med att vårt intresse för ardennerhästen ökade  och vi ville ha en häst med användbarhet, de vill säga som går att både köra och rida samt att vårt intresse för utställning ökade  så beslöt vi oss för att sälja vår fina Fiffi. Under ett års tid så letade jag efter det rätta hemmet, hemmet som sökte en supertrevlig ridhäst. Jag fick under vägen neka ett par stycken som jag inte hade rätt magkänsla med, men till slut så hitta vi det rätta hemmet. Ett underbart hem hos underbara människor där hon får gå som ridhäst och där dom inte har några större körambitioner. Hon står i Kungälv i ett jättemysigt stall och jag har regelbunden kontakt med ägaren och hon har det så fruktansvärt bra där så ja saknar henne inte. Då har man hittat rätt! Dom rider mycket ut i skogen som hon älskar men hon tränar även en del gymhkana och även lite hoppning.  

Här kommer lite bilder på godingen!

 

 

Ämne: Fiffi

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar